Purpose and Values
Create places to live and work in wellness and beauty
Purpose
Offer knowledge, culture and accompaniment to create places to live and work in wellness and beauty, in step with the times, for a better life!
Values
The values on which STL bases its choices are Honesty, Loyalty, Understanding, Listening, Openness, Sharing, Humility = approach, Doing the best.
The Charter of Values
On June 15, 2015 STL signed the Charter of Values, Principles and Commitments.
Canada, Montreal, 1800, rue Jarry Est, coin Papineau Villeray–Saint-Michel–Parc-Extension, Murales dell’artista francese Julien Malland aka Seth creato nel 2015
The characterizing value of STL is the BEAUTY
BEAUTY
BEAUTY is a complex concept, inspired by the Olivettian philosophy, but taken up and placed in the cultural context of STL, assuming different meanings.
The realization of “beauty” for us is to create well-being. The design of an environment starts from the analysis of the needs of the person, a fundamental aspect for creating spaces that are on a human scale.
It is the designed space that must adapt to man and not viceversa.
Each element must speak harmoniously with each other and the technological aspect must communicate with the chosen design, integrating perfectly to facilitate work and improve time in the office, at home, in the shop, in the hotel…
France, Isere, Fontaine, avenue Aristide Briand, “The Wire” dell’artista francese Julien Malland aka Seth, murales creato durante la Grenoble Street-Art Fest 2017
BEAUTY in STL takes on different meanings:
Bellezza nel sorriso
In STL l’immagine che può riassumere la bellezza è il SORRISO perché crediamo rappresenti la manifestazione umana che più esprime serenità, benessere, felicità e apertura verso gli altri, tutti gli altri, nessuno escluso anche nella relazione commerciale e nell’impresa.
Bellezza con i Collaboratori
In STL i collaboratori sono importanti. La formazione, l’ascolto, la condivisione dei valori, la co-responsabilità permettono di avere con le persone che lavorano in STL delle buone relazioni.
Attività di team building e di self-management, di analisi del benessere e dei ruoli, permettono la diffusione di una cultura organizzativa. Queste attività assicurano un miglioramento e una trasformazione continua.
L’organizzazione si basa sulla bellezza che si traduce in armonia e in benessere.
Bellezza con il Cliente
In STL il cliente viene prima di tutto ascoltato, per capirne le necessità e i bisogni effettivi. La relazione è trasparente e onesta.
STL fornisce, attraverso i suoi collaboratori, tutte le informazioni e gli elementi di conoscenza necessari per mettere il cliente nelle condizioni di scegliere con libertà e consapevolezza il prodotto e il servizio più adatto, al giusto costo.
Bellezza nella scelta del FORNITORE
In STL c’è molta attenzione nella scelta dei fornitori, che devono rispondere a criteri di ergonomia, funzionalità e bellezza.
STL ha instaurato nel tempo con i propri fornitori rapporti molto duraturi e si privilegia il rapporto umano bello e onesto, prima che commerciale.
STL cerca di privilegiare la scelta in azienda del nostro territorio.
Bellezza nel PRODOTTO e nel PROGETTO
In STL la ricerca, la scelta minuziosa dei prodotti e dei servizi viene fatta nel rispetto dell’ambiente, mettendo sempre al centro la persona.
Questo ci permette di progettare, creare, realizzare e attrezzare ambienti belli e tecnologi. Amiamo combinare i migliori prodotti che ogni nostro fornitore di arredo e di office può offrirci, come se dovessimo creare un abito sartoriale su misura, con l’intento di ottenere ambienti armoniosi, luminosi, colorati, silenziosi, efficienti e funzionali.
Bellezza è il sorriso e il benessere delle persone, anche nella relazione commerciale e nell’impresa.
Bellezza nel territorio
In STL crediamo nella crescita del territorio e della comunità. STL è da sempre un’azienda “local” che lavora in un territorio con molte aziende che producono per l’estero. Sente di avere una grande funzione sociale e di essere il motore nella crescita economica e culturale nella zona in cui opera.
È per questo che STL ha organizzato diversi eventi culturali (mostra e convegno a Marostica a inizio 2015 e mostra e eventi collaterali a Bassano del Grappa tra la fine del 2018 e inizio 2019).
Quest’ultimo, il progetto “Adriano Olivetti e la Bellezza”, è il più grande progetto verso la comunità che STL ha organizzato a Bassano del Grappa.
Sono stati coinvolti tutti gli stakeholder e insieme hanno dialogato profit con no-profit, associazioni di categoria, aziende, commercianti e artigiani, istituti di credito, scuole, enti di formazione e enti pubblici. L’esperienza olivettiana è la fonte di ispirazione della nostra cultura e della nostra storia. STL vuole essere promotrice di una rete di persone che credono nella bellezza come ad un valore generativo.
Beauty with Collaborators
In STL, collaborators are important. Training, listening, sharing values, co-responsibility allow you to have good relationships with the people who work in STL.
more info
Team building and self-management activities, analysis of well-being and roles, allow the spread of an organizational culture. These activities ensure continuous improvement and transformation.
Beauty with the customer
In STL the customer is first of all listened to, in order to understand their needs and actual needs. The relationship is transparent and honest.
more info
STL provides, through its collaborators, all the information and elements of knowledge necessary to enable the customer to choose the most suitable product and service with freedom and awareness, at the right cost.
Beauty in the choice of the supplier
In STL there is a lot of attention in the choice of suppliers, who must meet the criteria of ergonomics, functionality and beauty to invest in the precious material and intellectual resources of our region and our country.
more info
STL has established long-lasting relationships with its suppliers over time and privileging a beautiful and honest human relationship, rather than a commercial one. STL proudly chooses companies from our territory.
Beauty in the Territory
At STL we believe in the growth of the territory and the community. We have always been a “local” company that works in an area with many companies that produce for abroad.
MORE INFO
STL feels it has a great social function and is the engine of economic and cultural growth in the area where it operates. This is why we have organized several cultural events (exhibition and conference in Marostica at the beginning of 2015 and exhibitions and collateral events in Bassano del Grappa between the end of 2018 and the beginning of 2019).
The latter, the “Adriano Olivetti and Beauty” project, is the largest community project that STL has organized in Bassano del Grappa. STL wants to be the promoter of a network of people who believe in beauty as a generative value.
Beauty in the product and in the project
At STL, research, the meticulous choice of products and services is done with respect for the environment, always putting the person at the center.
more info
This allows us to design and equip beautiful and technological environments. We love to combine the best products that each of our furniture and office suppliers offers, as if we were to create a tailor-made suit, to obtain harmonious, bright, quiet and functional environments.
Beauty in Smiles
Beauty is the smile and well-being of people, even in the business relationship and in the company.
more info
In STL, the image that can summarize beauty is SMILE because we believe it represents the human manifestation that most expresses serenity, well-being, happiness and openness to others, all others, no one excluded even in the commercial relationship and in the company.
A laugh helps build trust, increases availability, creates resilience and proactiveness.